jueves, 24 de enero de 2019

S'ANIMAL QUE NO EXISTEIX

24/01/2019 -> S’animal que no existeix.

  1. Primer de tot, hem donat el bon dia al amb una dinàmica de 
    cohesió de grup
      al ritme de la guitarra den Domingo.

     Aquesta dinàmica consistent en han anar dient el seu nom i alguna cosa 
    que li agradi. 
    A més a més la tonada d’aquesta cançó és la que farem més tard a
     l’aula de música, l
    a cançó es titula “S’Animal que no existeix” i l’autor és en Miquel Serra 

  2. Una vegada som a l’aula de música, ens situam en cercle i respiram
     tenint en compte els acords que fa la guitarra, per a començar en Domingo
     la cançó després d’unes quantes repeticions.
  3. En escoltar-la, molts ja comencen a imaginar-se animals que no existeixen,
     “un unicorn amb cua de ratolí” (Nadia), i en aquest moment n’Aina
     conta la història d’un món on els “animals que no existeixen” 
    tenen prohibit tenir un nom.
     En aquest moment ja hi ha algú que expressa la seva pena amb la situació.
  4. Ara que ja coneixen la cançó i la història que ha contat n’Aina, 
    es fa un joc de rols, tornant a cantar la cançó però fent primer 
    com si fossim els amos del planeta i tenguessim el poder 
    decidir que els animals que no existeixen no tenen nom. 
    En aquest moment els infants anavem fent gestos d’autoritat,
     enfadats i de poder. Després cantavem la cançó dramatitzant-la com
     si fossim animals que no existeixen, primer tristos, 
    i després enfadats perquè no tenim nom.
  5. En aquest moment comença una nova conversa sobre com ens sentim,
     fent incís en la situació de què ens diguin que no tenim nom i
     no ens mereixem tenir-ne.
     Dins d’aquesta conversa surten els dibuixos dels animals 
    que no existeixen, 
    als quals hi posarem nom:
  1. Ara que ja hem conegut als animals que no existeixen, 
    tornarem a cantar la cançó,
     però aquesta vegada canviant la lletra per
     “S’animal que no existeix SÍ que mereix tenir un nom.”
  2. Ja per acabar la sessió,
     hem fet dos jocs. 
    El primer, un joc rítmic amb instruments.
     Ens hem assegut en rotlo i cadascú havia de tocar l’instrument en el seu torn 
    seguint l’ordre del cercle, el segon, el joc de les estatues musicals:


2 comentarios: